24. feb. 2009

Smil til verden, og den smiler tilbake!

Jeg kom tilfeldig innom bloggen til en blid 13åring, som hadde "Smil til verden, og verden smiler tilbake" som overskrift. Så siden jeg ikke har gjort så mye kult i dag, skriver jeg om nettopp dette!!


Først, vil jeg bare si at jeg heller hadde sakt "Smil til verden, og den ler av deg" eller "Smil til verden, og bli skutt". Så da tenker de fleste allerede i innlegget "Oh my, for en pessimist!", men hvor mye er det egentlig man kan smile for her i verden? Folk som blir drept? Nei! Folk som blir voldtatt? igjen, NEI! Hva med folk som blir mishandlet? eller mobbet på skolen, fordi de ikke har råd til at hvert klesplagg skal koste over 1000 kr, eller fordi man er norsk i Norge og har blondt hår? Atter en gang; Nei, nei, nei! Det er en del man kan smile over, man kan jo ta en titt på noen bilder og smile og le litt over hvor dum en person ser ut, eller hvor hyggelig dere hadde det på hytteturen for 5 år siden, MEN! Så kommer nyhetene, med krig mellom Gaza og Israel, hvor to gutter leker på taket fordi ingen andre steder er trygge, de smiler og ler helt til en bombe treffer ned, og han ene blir sprengt i filler, mens han andre blir hardt skadet, og folk løper bokstavlig talt for liv og død! Eller alle barna som dør av HIV/aids og sult i Afrika, all rasismen som regjerer i byene, men som oftest mellom utlendingene selv, men enda blir det slått hardest utover nordmennene. Da tenker jeg at de fleste smilebånd går sakte men sikkert, om ikke ganske fort ned igjen! Også i vennegjenger er det mye man kan smile for, men egentlig ha lyst til å la smilet falle igjen, for vennegjenger er ikke lengre som det pleide. Den ene dagen er du "BFF" den andre.. Vell ikke venner, men ikke uvenner, eller kanskje fiender? Fiender som finner opp grunner til å banke livshiten ut av deg. Men ikke vær redd, dette er jo ganske vanlig er det ikke? Virker jo sånn, virker også som om den rettighetsloven, som sier at kvinner også har lov til og uttale seg, ikke alltid gjelder! For hva skjer når en kvinne for noen år siden, bestemte seg for å snakke fritt om det hun mener? Jo flere folk fløy på hun ( GUTTER til og med ) og plutselig var hun ikke lenger velkommen i kulturen sin..

MEN! Misforstå meg rett, jeg mener ikke at alle skal gå rundt og finne ut alt feil med verden, og altid se mørkt på ting, det er ting i verden som får meg til å smile, og sikkert mange andre! Kan jo tenke på familie, venner, eller andre ting man brenner for :)




Nå skal jeg ødelegge igjen med et spørsmål!
Jeg spør bare om EN ting, er virkelig dette " smil til verden, og den smiler tilbake " sant?










Jeg syntes dette bildet var litt morsomt!
Ps. trykk på bildet for å se det større:)

- Stine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar